tirsdag den 8. september 2015

Dyrehold 2

Nye fisk


Jeg var i dag nede ved den lokale dyrehandler for at købe lidt nye fisk. Ikke fordi jeg mangler fisk, faktisk jeg for mange fisk, da der konstant kommer nye guppy og platy unger. 

De nye fisk var 2 honninggurami hanner, da jeg kun har 4 hunner. samt 5 nye pandsermaller, da jeg kun havde 1 tilbage, da de andre var døde af alderdom, og da pandsermaller er stimfisk, skal der selvfølgelig være flere af dem. 

 De 2 honninggurami hanner 

 De 5 pandsermaller, 2 albino og 3 prikkede 

Når man får fiskene hjem, er det vigtig man starter med at ligge posen med fisk ned i akvariet. Det gør man for at vandtemperaturen bliver den samme i posen som i akvariet. Når de har lagt der et stykke tid, klipper man hul i toppen af posen og tilsætter lidt vand fra akvariet og ned til de nye fisk. Det er for at de nye fisk i et stille og rolig tempo kan vænne sig til det nye vand, og de forskellige vandværdier der er i det nye vand kontra det de kommer fra. I løbet af et par timer tilsætter man stille og rolig lidt vand.



Her er det tydeligt at der er kommet mere vand i poserne, i forhold til de billeder ovenover. Poserne her er næsten fyldt med vand, og fiskene har haft et par timer til at vænne sig til det nye vand, og er derfor klar til at komme over i deres nye hjem,

Posen er nu vendt på hoved så fisken kan komme ud af posen. Nogle gange vælger fisken selv at svømme ud, andre gange må de hjælpes på vej. 




2 kommentarer:

  1. Hej Line! Held og lykke med guramierne. Det trækker i mig for at få akvarie igen, når jeg ser dit fine akvarie. Mvh Ib

    SvarSlet
  2. Hej Line! Held og lykke med guramierne. Det trækker i mig for at få akvarie igen, når jeg ser dit fine akvarie. Mvh Ib

    SvarSlet